zaterdag 27 september 2014

Grazen in andermans tuin.

Vorige week werd ik uitgenodigd om op bezoek te komen in de tuin van Leo van Duist op de Kwekkeboomweg. Een prachtig net in het buitengebied gelegen paradijsje met veel fruitbomen, kaasje en bloemen. Zelf zegt hij dat de groente het niet zo goed meer doet daar, vandaar dat hij er de laatste tijd vooral bloemen in heeft, wat het voor de bijen ook interessant maakt.
Leo had meegekregen dat ik de laatste tijd veel appels en ander fruit aan het versappen ben, en daarvoor heb ik een ter plekke bij elkaar geraapte verzameling appels meegekregen, die ik vandaag grotendeels heb ingebotteld als sap. Daarnaast kreeg ik wat planten, bloemen en aardperen uit de tuin mee. De bloemen staan nog steeds mooi te wezen op tafel, en de aardperen zijn in transitie tot chutney.
Met hartelijke dank aan Leo van Duist.




Aardperen
Appel-kweepeer-gember-perensap


Geen opmerkingen:

Een reactie posten